آموزش تصویری حل مکعب جادویی روبیک (+عکس)
بهترین مطالب جالب
سرگرمی, اخبار جالب, تصاویر جالب, مذهبی و...

به نام خدا

دوستان در ابتدا میخوام بگم که این آموزش رو خودم نوشتم و عکس و متنش از خودمه و از منبع دیگری نیاوردم. (البته خودم هم از یه فیلم توی سایت روبیکر یاد گرفتم) و لطفا اخلاق و امانت داری رو رعایت کنید و اگه خواسنید توی سایت یا وبلاگتون از این مطلب استفاده کنید,

حتما " منبع=  asmanepars.loxblog.com " رو درج کنید. ( اگه خواستین جای دیگه ای به جز  اینترنت مثلا چاپ کتاب استفاده کنین از خودم اجازه بگیرن لطفا...ممنون.. )

ما روبیک های مختلفی داریم. که به دو دسته ی روبیکهای زوج و روبیکهای فرد تقسیم بندی میشن. (روبیکهای زوج مثل 2*2*2 و 4*4*4 و روبیکهای فرد مثل 3*3*3 و 5*5*5 ) که ما هم میخوایم اینجا روبیک 3*3*3 معروف رو که یه روبیک فرد هست آموزش بدیم.

روش های حل زیادی برای این روبیک وجود داره که ما میخوایم آسونترین روش یا روش مبتدی رو آموزش بدیم که فقط با حفظ 6 فرمول میتونید روبیک رو حل کنید. در حالی که روشهای دیگه خیلی سخت تره و تعدا فرمولهایی که باید توی اون روشها حفظ کنید خیلی زیاده و اون روش ها بیشتر برای افراد حرفه ای و رکورد زنی و شرکت در مسابقات کاربرد داره. ضمن این که لازمه ی یادگیری تمام این روشها بلد بودن الفبای روبیک و روش مبتدیه که ما میخوایم اینجا آموزش بدیم.

روبیکهای فرد و از جمله روبیک 3*3*3 رو از روی مرکزشون میشه فهمید که چه رنگی رو باید اونجا درست کنیم.

مثلا توی تصویر زیر چون نقطه ی مرکز زرده, پس باید تمام نقاط اون صفحه رو در آخر به رنگ زرد دربیاریم.

الفبای روبیک:

همونطور که در شکل زیر میبینید به حرکت وجه راست به سمت بالا R و برعکس اون یعنی حرکت وجه راست به سمت پایین Ri گفته میشه.

یعنی از این به بعد اگه من یه جای آموزش گفتم Ri یعنی حرکت وجه راست به سمت پایین. و ما در آموزش تمام حرکتها رو با حروف نمایش میدیم. و باید اول خوب الفبای روبیک رو یاد بگیرید.

و به حرکت وجه چپ به سمت پایین L و به برعکسش یعنی حرکت وجه چپ به سمت بالا Li گفته میشه.

حرکت وجه بالا به سمت چپ U و برعکسش Ui هست.

حرکت وجه پایین به سمت راست D و برعکسش Di هست.

حرکت وجه جلو در جهت عقربه های ساعت F و برعکسش Fi هست.

حل روبیک:

خب حالا که الفبای روبیک رو یاد گرفتیم میریم سراغ حل روبیک.

توی این روش فرقی نداره که از کدوم رنگ شروع کنی. ابتدا یه رنگ رو به دلخواه برای شروع انتخاب میکنیم. که در اینجا ما از زرد شروع کردیم. اول باید مطابق شکل یه بعلاوه ( صلیب ) رو طوری درست کنیم که رنگهای اون با رنگ های مرکزهای کنارش یکی بشه. (توی شکل زیر مشخصه که ما طوری صلیب زرد رو درست کردیم که رنگهای آبی و نارنجی هم با رنگهای مرکزشون یکی شده اند. و این اتفاق باید در چهار طرف صلیب بیفته)

این قسمت هیچ فرمولی نداره. و زیاد هم سخت نیست. فقط باید یه کم تمرین کنیم تا با تمام حرکتهای روبیک آشنا بشیم و بتونیم این قسمت رو به راحتی درست کنیم. ( توی هر حرکت هر قطعه رو میشه 6 جور حرکت داد. که با ترکیب حرکات مورد نیازمون باید قطعات این بخشو تک تک درست کنیم تا صلیب درست بشه. فقط اگه موقه ی درست کردن یه قطعه , یه قطعه دیگه که قبلا درستش کردیم سر راهمون بود و به جز اون راه هیچ راه دیگه ای هم نبود برای درست کردنش .... میشه موقتا اون قطعه ی مزاحم رو به راست یا چپ ببریم تا سر راهمون نباشه و بعد از این که قطعه ی مورد نظرمون درست شد اونو هم برگردونیم سر جاش )

این قسمت یه کم تمرین میخواد. تا با حرکات روبیک آشنا بشیم ولی بعدش راحت میشه.

 

بعدش باید گوشه ها رو درست کنیم تا اینطوری لایه ی اول کاملا درست بشه.

برای این کار یک گوشه رو از همون لایه ی اولی که صلیب درست کردیم انتخاب میکنیم. و از روی مرکزهای اطراف, قطعه ای رو که باید اونجا قرار بگیره مشخص میکنیم. (برای مثال در تصویر بالا اگه بخوایم گوشه ای رو که روبروی ما قرار داره, درست کنیم. از روی مرکزهای مجاور, مشخصه که باید دنبال قطغه ی آبی-نارنجی-زرد بگردیم.)

بعد از مشخص شدن قطعه ی مورد نظر باید اون رو پیدا کنیم و به زیر اونجایی که باید باشه انتقال بدیم. و روبیک رو طوری دستمون بگیریم که اون قطعه توی توی وجه سمت راست قرار داشته باشه. (بعضی وقتا پیش میاد که قطعه سر جای خودشه ولی جا به جا که در این مورد لازم نیست دیگه قطعه رو پایین بیاریم و فقط باید در وجه سمت راست باشه.)

مثل شکل زیر که قطعه ی آبی-نارنجی-زرد در وجه راست و پایین قرار گرفته. (البته رنگ زرد معلوم نیست)

سپس فرمول: Ri Di R D رو اینقدر بزنید تا اون گوشه درست بشه. و اینطوری لایه ی اول رو کامل کنید.

بعد از درست کردن لایه ی اول, روبیک رو برعکس میکنیم تا لایه ای رو که در بالا درست کردیم به پایین منتقل بشه (مطابق شکل زیر)

از اونجایی که تمام مرگز های لایه ی دوم درست هستند, ما با درست کردن قطعات بین مرکز ها میتونیم لایه ی دوم رو هم کامل کنیم.

ابتدا باید یکی از قطعات بین دو مرکز رو پیدا کنیم. اگر این قطعه در لایه ی دوم قرار داشت فعلا اون رو رها میکنیم و به سراغ قطعه ی دیگری میرویم. و پس از انتخاب قطعه ی مناسب با چند بار حرکت دادن U کاری میکنیم که یکی از رنگ های این قطعه با رنگ یکی از مرکزها یکی شود. و رنگ درست شده را روبروی خود قرار داده و با فرمول گردش به راست یا فرمول گردش به چپ قطعه ی مورد نظر را درست میکنیم. ..یه کم جلوتر با عکس مثال زدم...

و اگر تمام قطعه ها به صورت جا به جا در لایه ی دوم قرار داشتند و یا پس از درست کردن چند قطعه, یک یا چند قطعه ی دیگر در جای نامناسب در لایه ی دوم قرار گرفتند و ما نتوانستیم به سراغ قطعه ی دیگری برویم, باید با همان فرمول های گردش به راست یا چپ یک قطعه را که ربطی به لایه ی دوم ندارد را به لایه ی دوم بیاوریم تا قطعه ی مورد نظر ما به لایه ی سوم منتقل شود.

مثلا در مورد قطعه ی نارنجی-آبی:

در اینجا باید فرمول گردش به راست استفاده شود:

و در اینجا باید فرمول گردش به چپ استفاده شود:

گردش به راست: U R U Ri Ui Fi Ui F

گردش به چپ: Ui Li U L U F Ui Fi

به همین ترتیب لایه ی دوم رو هم کامل میکنیم.

بعد نگاه میکنیم ببینیم لایه ی سوم کدوم یکی از حالت های زیر هست: (به گوشه ها توجه نمیکنیم)

1-نقطه

2- L

3- خط

4- بعلاوه (صلیب)

که ما باید نقطه رو به L و L رو به خط و خط رو به صلیب تبدیل کنیم. به وسیله ی فرمول : F R U Ri Ui Fi

اگه نقطه بود که این فرمول رو میزنیم تا به L تبدیل بشه. بعد 2 خطی که L رو تشکیل میدهند رو یکیشون رو به وطرف چپ و یکیشون رو به طرف پشت میگیریم و دوباره همین فرمول رو مزنیم. تا خط تشکیل بشه. و با قرار دادن یه طرف خط به سمت چپ و یه طرف اون به سمت راست و زدن همین فرمول خط رو به صلیب تبدیل میکنیم.

مرحله ی بعد درست کردن رنگ کناره های صلیب هست. ( که با رنگ صفحه های اطراف هماهنگ بشن. )  که یا خود به خود درست هستند یا یکی از 2 حالت زیر هست:

با چند بار حرکت دادن U حتما یکی از این دو حالت یه جایی پیش میاد که یا 2 تا از رنگهای روبروی هم با مرکزهاشون درست میشن و یا 2 تا رنگ بغل با رنگ مرکز هاشون درست میشن.

که اگه حالت اول پیش بیاد با قرار دادن یکی از رنگهای درست شده روبرو و دیگری پشت و

زدن فرمول: R U Ri U R U U Ri

اون رو به حالت دوم تبدیل میکنیم و سپس با قرار دادن یکی از رنگهای درست شده راست و دیگری پشت دوباره همون فرمول رو میزنیم. سپس با زدن یک U  دیگر تمام مرکزها سر جایشان قرار میگیرند.

حال باید ببینیم که کدام گوشه سر جای خودش قرار گرفته است. هرچند جابه جا. (مثلا در عکس زیر قطعه ی سفید-قرمز-سبز سر جای خود قرار گرفته است. ولی جا به جا)

یا هیچکدام در جای درست خود قرار نگرفته اند که با زدن فرمول: U R Ui Li U Ri Ui L

حتما یک قطعه سر جایش قرار میگیرد. سپس قطعه ی درست را در حالت راست و جلو (یکی از صفحه هایش به طرف راست ما و یکی از صفحه هایش نیز به طرف جلو ما باشد) قرار میدهیم و همان فرمول را آنقدر میزنیم تا تمام گوشه ها سر جایشان بیفتد. (هر چند جابه جا)

در این مرحله حالتهای مختلفی ممکن است به وجود بیاید:

یا مکعب کامل میشود. یا هر جهار نقطه سر جای خود جابه جا هستند. یا 3 نقطه جابه جا هستند و یا 2 نقطه جابه جاست.

به دلخواه یک نقطه را انتخاب کرده و شروع میکنیم. ( باید روبیک رو طوری دستمون بگیریم که نقطعه ی انتخابی ما توی وجه سمت راستمون باشه ) سپس با همان فرمول: Ri Di R D اولین نقطه ی اشتباه را درست میکنیم. ( باید اونقدر این فرمولو تکرار کنیم تا اون قطعه درست بشه ) و به  به هم ریختگی بقیه ی نقاط توجهی نمیکنیم. و بعد از این که دیدیم قطعه ی مورد نظر درست شده. بدون این که جهت روبیک توی دستمون رو تغییر بدیم با Ui زدن نقطه ی اشتباه بعدی را به همین جایی که نقطه ی اول را درست کرده ایم می آوریم. و همان کار را تکرار میکنیم. و به همین شکل ادامه میدهیم و وقتی همه ی گوشه ها را به صورت گفته شده درست کردیم. روبیک کاملا درست میشود.

تبریک می گویم.  شما توانستید روبیک را کامل کنید. فقط تمرین و تکرار میتواند شما را در حل کردن روبیک مسلط کند.


نظرات شما عزیزان:

لطفا بخونید.....@..ادمین..@.......
ساعت15:28---17 مهر 1394

( ببخشید مدتی نبودم بعد از این زود به زود جواب دادن برام سخته. ممنون. خودتون ایشالا با کمی دقت بی نیاز هستین از جواب من) 

...سلام...
تا حالا بیشتر از 600 نظر در مورد روبیک همینجا ثبت شده. و همه ی موضوعاتی که ممکنه براتون سوال پیش اومده باشه اکثرا چند بار تکرار شدن اگه یه چند دقیقه وقت بذارید و توی نظرات همین جا و نظرات بعدی بگردین فکر میکنم زودتر به پاسخ سوالتون برسید تا این که سوال بپرسین که شاید چند وقت بعدش شاید جواب بدم. ( برای دیدن صفحه های بعدی نظرات نمیتونید از صفحه ای که آموزش توش هست و نظرات پایینش نمایش داده میشه ببینید...اونجا نمیتونید نظرات صفحه ی بعد رو ببینید. و باید بروید صفحه ی قبلش ...همون قبل از ادامه ی مطالب...( از توی موضوعات میتونید اون صفحه رو پیدا کنید ) و اونجا که توی یه بیضی زرد تعداد نظرات رو نوشته کلیک کنید ) البته بازم اگه سوالی داشتین بپرسین ولی فکر میکنم اونطوری زودتر به نتیجه برسین.
...ممنون و موفق باشین...



مهیار
ساعت14:23---11 مهر 1394

لایه یه دومو بلد نیستم کمک کنید
پاسخ: لطفا یه کم جلوتر رو ببین با عکس مثال زدم.



پارمیدا
ساعت19:34---4 مهر 1394

من یه طرفشو میتونم درست کنمممم ولی بقیشو اصلا از روی متن نمیتونم میشه برام ساده تر توضیح بدین ؟: S
پاسخ:لطفا با دقت  و صبر و تمرکز بخون



Koorosh
ساعت23:14---17 شهريور 1394
سلام به همه ی دوستان کنجکاو روبیکی
می خواستم بگم دیگه نمی تونید جایی رو پیدا کنید که بهتر از این سایت توضیح داده باشه
پس تا می تونید تلاش کنید من هم مشکل داشته ام
الانم رکوردم دو دقیقه و 18 ثانیه هست
مرسی


hosein
ساعت11:15---11 شهريور 1394

ببخشید من نمیدونم فرمول گردش به راست و یا چپ رو باید چه زمان و چطوری استفاده کنم چون وقتی میزنمشون لایه ی زرد که اول ساختمش خراب میشه.
پاسخ: اشتباه یاد گرفتی چون اون فرمولها ناثیری روی لایه ی پایینشون. ندارن.



hosein
ساعت10:53---11 شهريور 1394

ببخشید من نمیدونم در مرحله دوم که میخایم زیر مکعب رو درست کنیم بباید چیکار کنیم و نمیدونم فرمول های گردش به چپ و گردش به راست رو چه موقع و کجا بزنم. ممنون میشم اگر جوابم رو بدین.
پاسخ: یه کم جلونر با عکس مثال زدم ببینش لطفا.



دینا
ساعت13:30---9 شهريور 1394

سلام من نمیتونم سقفودرست کنم ینی بعد صلیبش..که فک کنم دومرحله موندم کمکم کنید:):):)
پاسخ: سلام لایه ی سوم بعد از صلیب باید بریم کناره های صلیب رو درست کنیم. بعدش باید جای گوشه ها رو با هم عوض کنیم بعد هر گوشه رو سر جای خودش بچرخونیم یعنی سه مرحله که هر کدوم باید کارای خاص خودش رو انجام بدیم



امین
ساعت12:12---8 شهريور 1394
من اصلا نمیتونم درستش کنم

✳✳✳✳✳ استاد انواع روبیک✳✳✳✳✳
ساعت19:56---7 شهريور 1394
✳✳✳✳باسلام ، دوستان من توی وبلاگم یک نرم افزارگذاشتم که شما بادانلودرایگانِ اون می تونید حتی بدون دانستن هیچ روشی ، مکعب خودتونو کاملا حل کنید.100%تضمینی،دانلود بالینک مستقیم.✳✳✳
آدرس وبلاگ:
www.Rubik.nedablog.ir


سارا
ساعت9:46---28 مرداد 1394
خیلی ممنون

سعید
ساعت1:27---17 مرداد 1394
آقا واقعا ممنون. لذت بردم از حل روبیک. اون بچه هایی که در مورد مرحله آخر و زدن فرمول ri di r d مشکل دارن تو این مشکل دارن که نمیدونن تو اون مرحله روبیکو تو چه وضعیتی دستشون بگیرنو فرمولو بزنن. یکم واضحتر توضیح بدی ممنون میشم. منم همین مشکلو داشتم که با آزمون خطا یاد گرفتم درستش کردم.

?ALIREZA¿
ساعت0:44---7 مرداد 1394

ببخشید من نمیتونم گوشه هارو با مرکز ها درست کنم هرکاری میکنم صلیب به هم میخوره
پاسخ: سلام اگه صلیب رو میگی باید برای قطعه های آخر اگه سر راهمون بودن قطعه های قبلی باید ببریمشون کنار و بعد از درست شدن برشون گردونیم.

ولی اگه بعد از صلیب رو میگی که خب اون با فرمول درست میشه و باید درست یاد بگیریم و اجرا کنیم



رزیتا
ساعت4:36---6 مرداد 1394
سلام میشه بگید در مرحله 16 چه جوریه
پاسخ: ببخشید نمیدونم مرحله ی 16 کدوم میشه


مبین گلزاری
ساعت20:02---5 مرداد 1394

سلام.آقا کلاس روبیک رفتم اما همه اش یادم میره که چطوری پایین صلیب یعنی نارنجی رو صفحه ی نارنجی یا سبز روی صفحه ی سبز یا… آقا لطفا آموزش این هم می زاری؟خواهش می کنم.خدانگهدار.
پاسخ: سلام

ببین صلیب از چهار تا قطعه تشکیل شده. هر قطعه هم بین دو تا مرکز جاش هست. و هر قطعه باید رنگش هماهنگ با اون دو تا مرکز باشه و هر قطعه رو باید از اون دو تا مرکز رنگش رو تشخیص بدی و درست ببری سر جای خودش. صلیب چهار تا قطعه است.



panah
ساعت11:22---31 تير 1394

اقا من اصلن نمیفهمم کی باید گردش به چپ یا راست رو انتخاب کنم الان توی اون مرحله لایه دوم که شما درست کردید دقیقا کدوم رنگه ایا ؟
پاسخ: قطعه ی مرکزی رو میبینی؟ بالاش یه قطعه هست که رنگش رو با مرکز هماهنگ کردیم. بعد از این..... توی یه عکس باید قطعه بره سمت راست و توی یه عکس قطعه باید بره چپ. گردش به راست و گردش به چپ توی اون دو تا عکس نشون داده شدن.



میثم
ساعت13:29---28 تير 1394

سلام
من میثمم ...رکورد دار جهان هستم فقط تو 3ثانیه هستم
.

.

.

.

استعداد دارم ولی امکانات ندارم ینی حتی روبیک هم ندارم!!!!!!!



x
ساعت14:57---23 تير 1394
ای که روش پترسه حداقل روش اصلی فدریک رو می گذاشتی
پاسخ: اسم این روش رو نمیدونستم!


ap
ساعت11:52---23 تير 1394
چیز باحالیه ادمو اسکول میکنه خدا ازش نگذره

arshia
ساعت8:54---21 تير 1394

سلام ممنون از مطلب هاتون
خیلی خوب توضیح دادی
من همیشه صلیب سفید یا هر رنگی رو درست می کنمولی زیرش یا مخالفش رو بلد نیستم و قطعاطم خرام میشه راه نمایی میکنی
پاسخ:سلام ببین صلیب از چهار تا قطعه تشکیل شده. هر قطعه هم بین دو تا مرکز جاش هست. و هر قطعه باید رنگش هماهنگ با اون دو تا مرکز باشه و هر قطعه رو باید از اون دو تا مرکز رنگش رو تشخیص بدی و درست ببری سر جای خودش. صلیب چهار تا قطعه است

برای قطعه های آخر اگه سر راهمون بودن قطعه های قبلی باید ببریمشون کنار و بعد از درست شدن برشون گردونیم.



عرفان
ساعت17:20---14 تير 1394
گردش به راست و چپ چیه

پاسخ: نظر پایینی سوال شماست


شهاب
ساعت14:22---13 تير 1394
بیزحمت اگه میشه اون قسمت درست کردن لایه دوم روبیکو بیشتر توضیح بدین!!!!!
تشکر
پاسخ: یه کم جلوتر با عکس مثال زدم.قطعه ی مرکزی رو میبینی؟ بالاش یه قطعه هست که رنگش رو با مرکز هماهنگ کردیم. بعد از این..... توی یه عکس باید قطعه بره سمت راست و توی یه عکس قطعه باید بره چپ. گردش به راست و گردش به چپ توی اون دو تا عکس نشون داده شدن.


ببسیبس
ساعت13:27---13 تير 1394

من روبیکما قبلا قاتی کردم حالا نمی تونم درست کنم چیکار کنم
پاسخ: منظورت بازکردن قطعات و سر هم کردن اشتباه هست؟ اگه اینطوره باید دوباره باز کنی و درست سر هم کنی. روبیک رو فقط زمانی میشه درست کرد که با حرکت دادن صفحه هاش به هم ریخته شده باشه



علیرضا
ساعت14:14---3 تير 1394
من الان نیم ساعته دارم فرومول D R DI RIرومیزنم ولی چواب نمیده
لطفا پاسخ بدید ممنون

پاسخ: لایه اول منظورته درسته؟ قطعه ی مورد نظر رو اوردی زیر اونجا که بعد فرمول رو بزنی؟


gamed
ساعت13:14---3 تير 1394
خیلی عالی good

koorosh
ساعت19:09---1 تير 1394

با سلام
در آخرین مرحله همه ی مکعب درست شده به جز 2 تا از گوشه هاش
اونا هم سر جاشون هستن ولی جا به جا
ولی هرچی و در هر جهتی از Ri Di R D استفاده می کنم دوباره به همان حالت بر می گرده چی کار کنم؟
پاسخ: باید فقط حواست به گوشه ای که میخوای درست بشه باشه و وقتی دیدی اون درست شد ( در این حالت قطعات قبلی به هم ریخته) وقتی درست شد ادامه نده و برو سراغ گوشه بعدی



کورش
ساعت12:41---1 تير 1394

سلام. باتشکر از توضیح خوبتون
فقط اون مرحله که صلیب آخری رو درست می کنم بعدش رو متوجه نمیشم هرچی می خونم مثلا یعنی چی که دوتا رنگ رو به روی هم یا بغل هم
پاسخ: سلام

صلیب لایه ی اول یادته.... ولی صلیب لایه ی سوم مثل اون نیست و کناره هاش هماهنگ نیست با صفحات کنارش.....برای هماهنگ کردن کناره ها باید چند بار حرکت بدیم ببینیم کدوم حالت پیش میاد....اون جمله ها در مورد کناره های صلیب هست



سامان
ساعت15:30---29 خرداد 1394
خیلی بدآموزش دادی

باران
ساعت16:08---24 خرداد 1394
دستتون درد نکونه برام جالب بود ، اما این روش فقط برای رنگ درست در میاد ، مکعب من شکل داره ، وقتی صلیبو درست می کنم 4طرف دیگه هم با مرکز درست میشه اما جهت شکلش فرق داره و درست نمیشه!!!!!!
پاسخ: این روش برای همه ی روبیکهای 3*3*3 جواب میده. به شرطی که خوب یاد گرفته باشی منم خودم روبیک حجمی هم درست میکنم با همین روش


زهرا
ساعت16:39---23 خرداد 1394
سلام.
من اولین بار که ازتون یادگرفتم تونستم درست کنم ولی دفعه ی دوم وسوم نتونستم. درکل ممنون.


نننننننننننننننننننننننننننننننن
ساعت12:10---5 خرداد 1394
سلام من تو مرحل اول موندم ، کمم کنید
پاسخ: باید برای صلیب تمرین داشته باشی بعدش راحت میشه


شیدا
ساعت14:07---27 ارديبهشت 1394

سلام.
ببخشید آخرش برای درست کردن لایه آخر من هر چی ri Di R d میزنم جواب نمیده.همش میشه همون اولی ک بوده.چی کار کنم؟؟
پاسخ: سلام

باید حواست فقط به گوشه ای که درست میکنی باشه و به بقیه ی قطعات توجه نکن. وقتی دیدی اون گوشه درست شد دیگه فرمول رو ادامه نده......توی این مرحله قطعات دیگه به هم ریختن که نباید توجه کرد.....فقط باید حواست به اون گوشه باشه......



مریم
ساعت12:05---6 ارديبهشت 1394
اقا من حل کردم تموم شد
دستت درد نکنه


مریم
ساعت7:21---6 ارديبهشت 1394

خط من تو لایه اخر ب صلیب تبذیل نمیشه
چند ساعته دارم فرمولو استفاده میکنم نمیشه
تورو خدا زود جواب بده
پاسخ: اول از توی آموزش چک کن که درست یادگرفتی و اجرار میکنی.... اگه دیدی کارت درسته ولی اشتباه در میاد یعنی قطعات روبیک قبلا از هم باز شده و بعد اشتباه سر هم شده که اگه اینطور باشه باید دوباره باز کنی و درست سر هم کتی.... اگه توضیح بیشتری خواستی مثلا این که روبیک رو چطور میشه باز کرد توی نظرات پایین میتونی پیدا کنی زیاد تکرار شده.



hoss
ساعت11:28---3 ارديبهشت 1394

لطفا در مرحله ی اخر بگین منظور شما از (همان فرمول را انقدر میزنیم چیست)
پاسخ:زیاد نباید بزنی گناه داره!.....خخخخ....یعنی همون فرمول Ri Di R D رو چند بار تکرار مبکنبم تا نتیجه رو ببینیم



شایان
ساعت15:21---31 فروردين 1394

سلام‌من‌نمیتونم‌صلیب‌اول‌رو
پاسخ: سلام

.توی هر حرکت 6 جور میشه حرکت کرد.....در کل بیشتر از اون چیزی که توی آموزش گفتم زیاد نمیتونم کمکت کنم. سعی کن تمرین زیاد داشته باشی.....با تمرین زیاد و فکر کردن مسلط میشی



ماهان
ساعت22:07---27 فروردين 1394

سلام
تمام مراحل و درست انجام میدم
اما در مرحله اخر که باید ri di r d بزنم همه چیز خراب میشه
لطفا راهنمایی کنید

پاسخ: پنجمین نظر پاسسن سوال شماست. اکثر سوالا تا حالا چندین بار تکرار شدن.. توی آموزش هم نوشتم......طبیعیه و توی این مرحله تعدادی از قطعات پایینی به هم میریزه که ما نباید توجه کنیم و اگه کار رو درست انجام بدین اخر کار درست میشن.



مهتاب
ساعت3:42---25 فروردين 1394
مرسی
خیلی خوب بود

پاسخ: خوشحالم که خوشت اومد


سجاد
ساعت19:14---16 فروردين 1394

بابا من تو شهرمون از استادای روبیکم 4 نوع روبیک رو کمتر از 45 ثانیه حل می کنم اما مثل شما ها غر نمی زنم
پاسخ: من غر زدم ؟



younes
ساعت17:30---14 فروردين 1394

سلام
من هر کاری کردم نتونستم درستش کنم فقط یه سوال :
میشه روبیک ۳ * ۳ رو از هم قطعاتش رو جدا کرد؟؟؟؟ یعنی الان من میتونم یا فقط بعضیاشون میشه؟؟؟
پاسخ: سلام

نمیدونم ولی یه روبیک داشتم من خودم که راحت نمیشد صفحه هاش رو چرخوند و مدام گیر می کرد.... اون رو نمی شد قطعاتشو از هم جدا کرد...... ولی اینی که میبینی عکسش هست و رنگش هم رفته! رو میشه قطعاتشو جدا کرد.... توی سایت روبیکر گفته بودن چطوری میشه قطعات روبیک رو جدا کرد. از اونجا متوجه شدم میشه جداشون کرد....

برای جدا کردن هم میشه یکی از صفحه ها رو 45 درجه چرخوند ( نصف یه حرکت ) بعد توی همون صفحه ای که حرکت دادیم... میتونیم یکی از چهار تا قطعه های وسط رو بکشیم بیرون.... بعد که وسطی ها بیرون اومدن گوشه های همون صفجه رو هم میشه در آورد...

 



javad
ساعت6:57---12 فروردين 1394
مرسی خیلی ساده و مختصر گفتی
علاقه/پشتکار/حوصله/مغز اینارو به ترتیب تو هرکاری داشته باشی ازهمون اول مطمعن باشین موفق میشین . اینو همه میدونن ولی من همیشه به همه میگم اول از خداتون کمک بخوایین حتی اگه خودتم فکر کنی کارنشدنیه ولی اگه دلت پاک باشه همون بالایی شدنیش میکنه
این حل روبیک یه مثال خیلی کوچیکه که میشه باهاش امتحان کنی . من خودم اولین باری فهمیدم روبیک چیه خیلی بهش علاقه داشتم ولی به خودم گفتم نمیشه ولی سه سال پیش فهمیدم اگه اول از خدا بخوایی همه چی حله فقط تلاش خودتم باید باشه. شاید حرفام رویکی اثر داشته باشه
بازم ازت ممنونم
پاسخ: خواهش میکنم. ممنون از نظر قشنگت


امیر محمد
ساعت1:27---10 فروردين 1394
سلام ببخشید من تا مرحله اخر میرم ولی 4تا گوشه میمونن ولی جابه جا عین اون چیزی که شما میگین ولی پایین خراب میشه
پاسخ: سلام. خب طبیعیه. توی آموزش هم نوشتم توی مرحله ی اخر تعدادی از قطعات زیری به هم میریزه که ما نباید به این موضوع توجه کنیم... اگه درست انجام بدیم اونطوری که گفتم توی اموزش اخر کار درست میشه


sina
ساعت1:06---10 فروردين 1394
با این روش زیر 10 نمیشه زد
پاسخ: مسلط که بشی زودتر تموم میشه. من خودم یه دیقه و 20 ثانیه تونستم و دوستانی بودن از منم سریعتر


ساعت21:51---9 فروردين 1394
:)
پاسخ: خب که چی؟


رسول کمری
ساعت17:01---7 فروردين 1394

با سلام من تا 5 ماه دیگه یک کلیپ 45 دقیقه ای و یک کتاب 20 صفحه ای برای کسانی که دوست داند روبیک رو یاد بگیرند خواهم گزاشت و اگر می بینید که چرا انقدر دیر میزارم به خاطر این هست که دنبال یک دوربین با تصویر فول اچ دی می گردم و می خواهم چند روش مختلف حلش رو بزارم + تمام مسابقات خفنش
اگه مشکلی نیست تایید کنید تا اگر کسی خواست بیاد البته الان نه اوایل تابستان
پاسخ: سلام

ادرس سایتتون رو نذاشتین که؟

خنده



غدذدئن
ساعت18:25---6 فروردين 1394

روبیک و بشکن
پاسخ: چرا اونوقت جناب غدذدئن ؟!

خنده



Mis Anis1378
ساعت23:41---5 فروردين 1394

یه سوال دیگه
ممکنه بگین چند وقت چند وقت نظراتو نگاه می کنین که من بیام بخونم؟
خیلی ممنون
پاسخ: والا معلوم نیست. هر وقت دلم بخواد! خنده



Mis Anis1378
ساعت23:38---5 فروردين 1394

کمک.کمک
تو مرحله دوم با فرمول گردش به راست که میرم میشه ولی نمی دونم چرا نمی تونم از فرمول گردش به چپ استفاده کنم. وقتی گردش به چپ می زنم اونایی که با گردش به راست درست شدند هم خراب میشن.
فرمول دیگه ای هست؟
مرسی از توضیح خوبتون
پاسخ: یه جای کار رو اشتباه کردی.

چک کن که الفبای روبیک و فرمول رو درست یادگرفتی و موقه ی زدن فرمول هم قطعه ی مورد نظر توی جای مناسب هست و روبیک رو توی جهت مناسب توی دستت میگیری.

فرمول هیچ ایرادی نداره و بار ها اجرا شده.



عتد
ساعت15:56---5 فروردين 1394

خاک توسرت همشو از تو بیتوته داوردی
پاسخ: داداش اون پایینشو نگاه کن منبعش رو وبلاگ من نوشته.

یه کم چشاتو باز کن.

و مودب باش



محمد
ساعت4:15---4 فروردين 1394

سلام اموزش عالی بود ..ممنون ولی من تا مرحله اخر میرم ولی 4 تا بغلا سرجاشون هستن ولی جابجا هر چی هم از فرمول: Ri Di R D‏ ‏ استفاده میکنم باز درست نمیشه ..لطفا راهنمایی کنید
پاسخ: سلام

ببین خب باید اونطوری که گفتم روبیک رو توی دستت بگیری و اون فرمول رو چند بار تکرار کنی البته قطعات پایین به هم میریزه که عیبی نداره و توجه نکن....و فرمول رو تکرار کن تا ببینی قطعه ی مورد نظر درست قرار گرفته..... بعد بدون تغییر جهت روبیک توی دست باید Ui بزنی و قطعه ی بعدی رو بیاری همونجا و اونو هم درست کنی و الی آخر........



سجاد
ساعت16:14---29 اسفند 1393

سلام
خیلی خوب بود
دستت درد نکنه


پاسخ: خواهش میکنم ممنون


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




ارسال توسط د.ن

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 244
بازدید کل : 750605
تعداد مطالب : 11
تعداد نظرات : 826
تعداد آنلاین : 2

<